Vinprovning

Heejsan:)
Jag kom precis hem, för direkt efter skolan stack jag och träna med min klasskamrat Hanna :)
Känns jätteskönt att komma igång igen. Först sprang vi på löparband en kvart,sen körde vi styrka på gymet och avslutade med stretching:) sååå skönt :)!

Föresten så ska jag berätta om en rolig grej. Vi hade vinprovning på våran serveringslektion idag!
Det var riktigt kul. Och för att ni inte ska tro att vi sitter och pricker vin i skolan så kan jag berätta att vi bara luktade och smakade på vinet och sedan spottade ut det. Vi fick smaka fyra olika viner, två röda och två vita.
Sen fick vi prova olika mat till, ost, melon, crabfish och citron :)
Det var en riktigt rolig upplevelse! :)

Här kommer några bilder från vinprovningen :

 Vinet som vi skulle prova

                                                                                  Glasen och protokollet där vi fick skriva i smak, doft med mera.


                                                                                   Maten som vi åt till. Vi skulle se om maten påverkade smaken på vinet till det bättre eller sämre.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0